Cara Memandu Supaya Tak Bazir Minyak Kereta Anda..

6 Cara Memandu Supaya Tak Bazir Minyak Kereta Anda..

Harga minyak kereta kejap naik kejap turun. Apa yang kita boleh buat untuk jimatkan minyak atau tak bazirkan minyak kereta kita adalah dengan beberapa perkara ini. Ada cara yang betul pemandu harus lakukan. Jom kita tengok dan praktik kan.

 

No automatic alt text available.

Ikut kelajuan yang ditetapkan. Bawa laju memang menghabiskan minyak. Tapi bawa dengan kelajuan yang consistent boleh elak kita daripada bazirkan minyak okay ?

 

No automatic alt text available.

Apa salahnya pagi-pagi keluar rumah dalam pukul 7 atau 8 buka lah tingkap. Atau petang – petang. Cuaca pun dah redup kan.

 

No automatic alt text available.

Sekarang ni semua orang bergantung kepada Waze. Bukan sebab kita tak tahu jalan tetapi Waze bagi tahu mana jalan shortcut sekiranya jam. Jadi jimat minyak kan ?

 

Image may contain: car and outdoor

Elakkan bawa kereta semasa hujan. Rintangan air di jalan raya buat kereta lebih berat dan perlukan tekanan minyak yang tinggi

No automatic alt text available.
Check tayar kereta korang. Lagi kurang angin lagi banyak menggunakan minyak
Image may contain: car

Muatan kereta pun biar berpada.

 

www.autoroadtax.com.my
Platform memperbaharui insurans online pertama di Malaysia